7.5.2020
  
דיווח של אסנת ניר בדה מרקר בעניין העיכובים והעבודות ברכבת הקלה, מזכיר גם את מאמצי הצלחה לחשוף מידע ודוחות על התנהלות הרכבת ונסיונות משרדי הממשלה למנוע את החשיפה. אם אכן מדובר בקביעת יעדים לא ריאליים, עולות שאלות מדאיגות בנוגע לתפקודם של הרגולטורים האחראים — החשכ"ל ומשרד התחבורה. נוסף על כך, נשאלת השאלה היכן היתה חברת הבקרה אג'יס, שמגישה דו"חות מדי חודש למשרד האוצר בנוגע להתקדמות הפרויקט, ושהעומד בראשה יושב גם בוועדת ההיגוי לפרויקט, שמורכבת מנציגי החברה והממשלה). דו"חות אלו כוללים מידע על קצב ההתקדמות, עמידה בלוחות הזמנים, תשלום חשבונות וחסמים וסיכונים הקיימים בו. למרות בקשות חופש מידע ועתירה שמנהלים TheMarker ועמותת "הצלחה" באמצעות עו"ד אלעד מן בשנה האחרונה, משרדי האוצר והתחבורה מסרבים לחשוף את עשרות דו"חות חברת הבקרה. אלו יכולים לשפוך אור על השאלה הנמצאת במוקד המחלוקת: האם מוצדק לדחות את פתיחת הקו האדום, ומה המקור לעיכובים המסתמנים. סירוב המדינה נומק בין השאר, בטענה כי מדובר במידע מסחרי.
 
לקריאת הדיווח: https://www.themarker.com/dynamo/cars/.premium-1.8825982
7.5.2020
  
דיווח של אסנת ניר בדה מרקר בעניין העיכובים והעבודות ברכבת הקלה, מזכיר גם את מאמצי הצלחה לחשוף מידע ודוחות על התנהלות הרכבת ונסיונות משרדי הממשלה למנוע את החשיפה. אם אכן מדובר בקביעת יעדים לא ריאליים, עולות שאלות מדאיגות בנוגע לתפקודם של הרגולטורים האחראים — החשכ"ל ומשרד התחבורה. נוסף על כך, נשאלת השאלה היכן היתה חברת הבקרה אג'יס, שמגישה דו"חות מדי חודש למשרד האוצר בנוגע להתקדמות הפרויקט, ושהעומד בראשה יושב גם בוועדת ההיגוי לפרויקט, שמורכבת מנציגי החברה והממשלה). דו"חות אלו כוללים מידע על קצב ההתקדמות, עמידה בלוחות הזמנים, תשלום חשבונות וחסמים וסיכונים הקיימים בו. למרות בקשות חופש מידע ועתירה שמנהלים TheMarker ועמותת "הצלחה" באמצעות עו"ד אלעד מן בשנה האחרונה, משרדי האוצר והתחבורה מסרבים לחשוף את עשרות דו"חות חברת הבקרה. אלו יכולים לשפוך אור על השאלה הנמצאת במוקד המחלוקת: האם מוצדק לדחות את פתיחת הקו האדום, ומה המקור לעיכובים המסתמנים. סירוב המדינה נומק בין השאר, בטענה כי מדובר במידע מסחרי.
 
לקריאת הדיווח: https://www.themarker.com/dynamo/cars/.premium-1.8825982