נחשפים נתונים על פעילות ויה בניו יורק – בישראל עדיין התמונה מעורפלת

ראשי >חדשות>נחשפים נתונים על פעילות ויה בניו יורק – בישראל עדיין התמונה מעורפלת

13.5.2020

כתבתה של מירב מורן ב"דה מרקר" חושפת נתונים אודות פעילות חברת ויה בניו יורק. בישראל לא נמסרו עדיין הנתונים המלאים הנוגעים לפעילות ויה. נתונים כאלה לא נמסרו לבקשת TheMarker, חרף פניות רבות, גם בשם זכות הציבור לדעת ומתוקף חוק חופש המידע שהוגשו באמצעות עמותת הצלחה.

מועד היציאה של הממשלה מהתחייבותה לממן בעשרות מיליוני שקלים את שירות התחבורה הניסיוני באבל דן מתקרב. השירות יצא לדרך בשנה שעברה, "לצורכי ניסוי ולתקופה מוגבלת", המסתיימת ב-20 ביוני השנה. שירותים דומים בחו"ל נכשלו ונסגרו, אך בישראל ממצאי הניסוי נשמרים תחת מעטה סודיות, אף שמושקע בו כסף ציבורי רב היכול לשמש לתגבור אוטובוסים רגילים. באבל דן מופעל על ידי ויה – חברה ישראלית הרשומה בניו יורק בשם "פליטרון טרנזיט", שקיבלה רישיון לעבוד בהסעות בספטמבר 2014. רישיון הסעות בניו יורק כרוך במסירת נתוני פעילות מלאים לעירייה, וכך הצטברו ביצועי מודל ויה בעיריית ניו יורק והגיעו לידי TheMarker. כעת הם מתפרסמים לראשונה בישראל ושופכים אור על חוסר היעילות של שירות באבל דן, הפועל במודל זהה.

לקריאת הכתבה: https://www.themarker.com/dynamo/cars/1.8838050?v=6D4C38A5C963E4D6C2FF95ED9B1D8678

13.5.2020

כתבתה של מירב מורן ב"דה מרקר" חושפת נתונים אודות פעילות חברת ויה בניו יורק. בישראל לא נמסרו עדיין הנתונים המלאים הנוגעים לפעילות ויה. נתונים כאלה לא נמסרו לבקשת TheMarker, חרף פניות רבות, גם בשם זכות הציבור לדעת ומתוקף חוק חופש המידע שהוגשו באמצעות עמותת הצלחה.

מועד היציאה של הממשלה מהתחייבותה לממן בעשרות מיליוני שקלים את שירות התחבורה הניסיוני באבל דן מתקרב. השירות יצא לדרך בשנה שעברה, "לצורכי ניסוי ולתקופה מוגבלת", המסתיימת ב-20 ביוני השנה. שירותים דומים בחו"ל נכשלו ונסגרו, אך בישראל ממצאי הניסוי נשמרים תחת מעטה סודיות, אף שמושקע בו כסף ציבורי רב היכול לשמש לתגבור אוטובוסים רגילים. באבל דן מופעל על ידי ויה – חברה ישראלית הרשומה בניו יורק בשם "פליטרון טרנזיט", שקיבלה רישיון לעבוד בהסעות בספטמבר 2014. רישיון הסעות בניו יורק כרוך במסירת נתוני פעילות מלאים לעירייה, וכך הצטברו ביצועי מודל ויה בעיריית ניו יורק והגיעו לידי TheMarker. כעת הם מתפרסמים לראשונה בישראל ושופכים אור על חוסר היעילות של שירות באבל דן, הפועל במודל זהה.

לקריאת הכתבה: https://www.themarker.com/dynamo/cars/1.8838050?v=6D4C38A5C963E4D6C2FF95ED9B1D8678