25.2.2020

דו"חות ביקורת הפנים בתאגיד "כאן" מגלים כמה כשלים בניהול התאגיד. תקצירי הדו"חות - שאותם סירבו בתחילה בתאגיד להעביר - כוללים ליקויים שנמצאו בהליכי מכרזים או בפטורים ממכרזים בתאגיד וכשלים שונים הנוגעים ליחסי עבודה ורכש.

תקצירי הדו"חות נמסרו לתנועת הצלחה, שהגישה עתירה בעניין באמצעות עו"ד אלעד מן, לאחר שהתאגיד סירב להעביר את הדו"חות. לאחר דיון בעניין, הצדדים הגיעו להסכמה על העברה של תקצירי הדו"חות עד 2020 ולאחר מכן הדו"חות המלאים.

מתקצירי הדוחות עולה כי בביקורת הפנים חובר דו"ח בנושא חלוקת תווי שי לראש השנה. טווח מחירי תווי הקנייה שניתנו במתנה נע בין 250 ל-400 שקל, או אריזות שי קטנות בסך 50 שקל. ואולם נמצא שאין מסמך שמרכז באופן כולל את כל הקריטריונים וההנחיות לגבי זכאות תווי השי אינן ברורות דיין. בנוסף, נמצא הליך לא סדיר של חתימת העובדים על המתנות שהתקבלו.

ביקורת הפנים של התאגיד ביצעה בדיקה גם לגבי תשלומי שכר ושעות נוספות, ושם התגלו פערים בסוגי ההסכמים ביחס לתפקידים זהים. נמצא גם שאין נהלים ברורים לעניין הטיפול בשכר העובדים, לרבות חלוקת אחריות בין משאבי אנוש למחלקת שכר.

הסוגיות המשמעותיות יותר נוגעות להסכמי הרכש של התאגיד - שהטיפול בו מבוזר ומנוהל במספר רב של מוקדים. נמצא ריבוי פטורים ממכרזים מסיבות שונות. אין תיעוד להחלטות לרכש בפחות מ-50 אלף שקל וחוסרים בתיעוד חשבוניות התשלום. כמו כן, נמצא ליקוי בהליכי רכש והתקשרויות בתאגיד בכל הקשור לניהול ומעקב הזמנות, מכרזים בפטור וניהול הסכמים, ערבויות וביטוחים. עוד נכתב בביקורת הפנים כי יש לבחון לעומק את תיעוד ההתקשרויות. בעקבות הביקורת, הוקמה יחידת רכש מקצועית לטיפול גם בליקויים.

לקריאת הדיווח של נתי טוקר ב TheMarker:
 https://www.themarker.com/advertising/1.8588526

לקריאת דיווח קודם על פסק הדין שניתן בעתירה:
https://www.themarker.com/advertising/1.8202179
25.2.2020

דו"חות ביקורת הפנים בתאגיד "כאן" מגלים כמה כשלים בניהול התאגיד. תקצירי הדו"חות - שאותם סירבו בתחילה בתאגיד להעביר - כוללים ליקויים שנמצאו בהליכי מכרזים או בפטורים ממכרזים בתאגיד וכשלים שונים הנוגעים ליחסי עבודה ורכש.

תקצירי הדו"חות נמסרו לתנועת הצלחה, שהגישה עתירה בעניין באמצעות עו"ד אלעד מן, לאחר שהתאגיד סירב להעביר את הדו"חות. לאחר דיון בעניין, הצדדים הגיעו להסכמה על העברה של תקצירי הדו"חות עד 2020 ולאחר מכן הדו"חות המלאים.

מתקצירי הדוחות עולה כי בביקורת הפנים חובר דו"ח בנושא חלוקת תווי שי לראש השנה. טווח מחירי תווי הקנייה שניתנו במתנה נע בין 250 ל-400 שקל, או אריזות שי קטנות בסך 50 שקל. ואולם נמצא שאין מסמך שמרכז באופן כולל את כל הקריטריונים וההנחיות לגבי זכאות תווי השי אינן ברורות דיין. בנוסף, נמצא הליך לא סדיר של חתימת העובדים על המתנות שהתקבלו.

ביקורת הפנים של התאגיד ביצעה בדיקה גם לגבי תשלומי שכר ושעות נוספות, ושם התגלו פערים בסוגי ההסכמים ביחס לתפקידים זהים. נמצא גם שאין נהלים ברורים לעניין הטיפול בשכר העובדים, לרבות חלוקת אחריות בין משאבי אנוש למחלקת שכר.

הסוגיות המשמעותיות יותר נוגעות להסכמי הרכש של התאגיד - שהטיפול בו מבוזר ומנוהל במספר רב של מוקדים. נמצא ריבוי פטורים ממכרזים מסיבות שונות. אין תיעוד להחלטות לרכש בפחות מ-50 אלף שקל וחוסרים בתיעוד חשבוניות התשלום. כמו כן, נמצא ליקוי בהליכי רכש והתקשרויות בתאגיד בכל הקשור לניהול ומעקב הזמנות, מכרזים בפטור וניהול הסכמים, ערבויות וביטוחים. עוד נכתב בביקורת הפנים כי יש לבחון לעומק את תיעוד ההתקשרויות. בעקבות הביקורת, הוקמה יחידת רכש מקצועית לטיפול גם בליקויים.

לקריאת הדיווח של נתי טוקר ב TheMarker:
 https://www.themarker.com/advertising/1.8588526

לקריאת דיווח קודם על פסק הדין שניתן בעתירה:
https://www.themarker.com/advertising/1.8202179