26.7.2020

רשות התחרות עורכת בדיקה של שוק הטלוויזיה ובוחנת, בין היתר, כיצד השפיע עליו מיזוג רשת עם ערוץ עשר. עוד נודע כי לאחרונה שוחחו כלכלנים מרשות התחרות עם מנהלים בחברות הפרסום והמדיה ובקשו ללמוד מהם כיצד מתנהלת הפרקטיקה של התמחור בין הערוצים לחברות המדיה, מה אופי ההסכמים, סוגיות של חלוקת תקציבים לפי נתח צפייה, וכדומה. שאלות רבות הוקדשו להשוואת מצב השוק לפני המיזוג לזה שאחריו, למשל בפרמטרים של מחירי הפרסום.

כזכור עמותת הצלחה הגישה ערעור על ההחלטה לבית הדין להגבלים עסקיים והליך הערעור עדיין נידון). האישור ניתן בהסתמך על דוקטרינת הפירמה הכושלת, שהנחת הבסיס שלה היא שלערוץ עשר לא הייתה ממילא אפשרות להמשיך להתקיים אם האישור למיזוג לא יינתן. לכן לא נעשתה בדיקה כלכלית של השוק, ולא בחינת ההשפעה שעשויה להיות עליו אם וכאשר מיזוג כזה יאושר. המיזוג אכן יצר סיטואציה מסחרית חדשה בשוק. נזכיר, כי כבר לאחר פיצול ערוץ 2 פתחה קשת פער על המתחרים מבחינת נתוני הצפייה, ולאחר המיזוג הפער רק הלך והתעצם.
 
לקריאת הדיווח בגלובס:
https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001337176
26.7.2020

רשות התחרות עורכת בדיקה של שוק הטלוויזיה ובוחנת, בין היתר, כיצד השפיע עליו מיזוג רשת עם ערוץ עשר. עוד נודע כי לאחרונה שוחחו כלכלנים מרשות התחרות עם מנהלים בחברות הפרסום והמדיה ובקשו ללמוד מהם כיצד מתנהלת הפרקטיקה של התמחור בין הערוצים לחברות המדיה, מה אופי ההסכמים, סוגיות של חלוקת תקציבים לפי נתח צפייה, וכדומה. שאלות רבות הוקדשו להשוואת מצב השוק לפני המיזוג לזה שאחריו, למשל בפרמטרים של מחירי הפרסום.

כזכור עמותת הצלחה הגישה ערעור על ההחלטה לבית הדין להגבלים עסקיים והליך הערעור עדיין נידון). האישור ניתן בהסתמך על דוקטרינת הפירמה הכושלת, שהנחת הבסיס שלה היא שלערוץ עשר לא הייתה ממילא אפשרות להמשיך להתקיים אם האישור למיזוג לא יינתן. לכן לא נעשתה בדיקה כלכלית של השוק, ולא בחינת ההשפעה שעשויה להיות עליו אם וכאשר מיזוג כזה יאושר. המיזוג אכן יצר סיטואציה מסחרית חדשה בשוק. נזכיר, כי כבר לאחר פיצול ערוץ 2 פתחה קשת פער על המתחרים מבחינת נתוני הצפייה, ולאחר המיזוג הפער רק הלך והתעצם.
 
לקריאת הדיווח בגלובס:
https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001337176