24.10.2021
פרויקט משותף של עמותות התמנון והצלחה מנתח את מחירי הנתיב המהיר לתל אביב
הנתיב המהיר בכביש 1 משמש לתחבורה ציבורית ולהיסעים, אך מרבית התנועה בו היא של נהגים הבוחרים לשלם כדי להימנע מהפקק. המחיר בנתיב אינו נקבע לפי העומס בכביש 1, אלא לפי קצב התנועה בנתיב עצמו. המחיר עולה כאשר מהירות התנועה בנתיב פוחתת מ–70 קמ"ש. לפיכך, ניתן להסיק שכשהמחיר עולה — העומס בכביש 1 גדל. הנתונים הנחשפים באופן רציף וקבוע הם רק את נתוני התמחור הנכונים לאותה שעה, אולם באמצעות ניתוח משותף של עמותות התמנון והצלחה — נתוני השנתיים וחצי האחרונות עובדו, וכעת הם נחשפים לראשונה.
לקריאת הדיווח המלא של דניאל שמיל ואסנת ניר בדה מרקר: https://www.themarker.com/dynamo/cars/.premium-1.10318465
לקריאת הדיווח באתר אייס: https://www.ice.co.il/consumerism/news/article/833578