5.2.2020

הסרטון הוצג בקמפיין לחגיגות ה-70, ובסקר שנערך בעקבותיו עלה כי הוא פגע בתדמיתה של הכנסת בקרב 21% מהנשאלים לעומת 13% שהביעו דעה חיובית לגביו. מחצית מהמשיבים אמרו כי אינם מעריכים את התנהלות הכנסת.

הסקר נחשף בעקבות בקשת חופש מידע שהוגשה על ידי הצלחה לכנסת. בסקר שערכו לפ"מ וחברת סאפיו, עלה כי 21% מהנשאלים טענו ששינו את דעתם על הכנסת לשלילה בעקבות סרטון ההתנתקות, לעומת 13% ששינו את עמדתם לחיוב בעקבותיו. סרטון מקביל שעסק בביקור בכנסת של הנשיא המצרי לשעבר, אנואר סאדאת, הוביל לכך שאהדתם של 20% מהנשאלים לכנסת גדלה, לעומת 8% בלבד ששינו את דעתם לשלילה.

בכנסת השקיעו 3.8 מיליון שקלים בקמפיין הנרחב ששודר במשך כחודשיים וחצי עשרות פעמים לפני מהדורות החדשות בטלוויזיה, ונועד להציג לציבור את העשייה החיובית בכנסת. הסרטונים חשפו לציבור את מעורבותה של הכנסת באירועים היסטוריים שונים, בהם הסכם השילומים עם גרמניה, משפט אייכמן, מלחמת יום כיפור והשלכות רצח רבין. אף שהקמפיין ירד ב-2018, ניתן עדיין לצפות בו באינטרנט.

גורמי המקצוע בכנסת מחשיבים את המהלך כמוצלח, אף שהוביל גם לחשיפה של הדימוי העגום של הפרלמנט הישראלי בקרב הציבור: כ-50% מהנשאלים הבהירו שהם לא מעריכים את התנהלות הכנסת, בדרגות שונות. רק 2%-4% מהנשאלים בסקר טענו שהם "מאוד מעריכים" את התנהלותה של הכנסת ועוד 21%-24% טענו שהם "מעריכים" את התנהלותה.

לקריאת הדיווח של יהונתן ליס באתר "הארץ" :  https://www.haaretz.co.il/news/politi/1.8498456

לפרסום באנגלית: https://www.haaretz.com/israel-news/.premium-knesset-ads-on-israel-s-pullout-from-gaza-backfired-survey-shows-1.8500721

לעיון במסמכים שהתקבלו באתר "מידע לעם": https://t.co/i975yVyzL6?amp=1
5.2.2020

הסרטון הוצג בקמפיין לחגיגות ה-70, ובסקר שנערך בעקבותיו עלה כי הוא פגע בתדמיתה של הכנסת בקרב 21% מהנשאלים לעומת 13% שהביעו דעה חיובית לגביו. מחצית מהמשיבים אמרו כי אינם מעריכים את התנהלות הכנסת.

הסקר נחשף בעקבות בקשת חופש מידע שהוגשה על ידי הצלחה לכנסת. בסקר שערכו לפ"מ וחברת סאפיו, עלה כי 21% מהנשאלים טענו ששינו את דעתם על הכנסת לשלילה בעקבות סרטון ההתנתקות, לעומת 13% ששינו את עמדתם לחיוב בעקבותיו. סרטון מקביל שעסק בביקור בכנסת של הנשיא המצרי לשעבר, אנואר סאדאת, הוביל לכך שאהדתם של 20% מהנשאלים לכנסת גדלה, לעומת 8% בלבד ששינו את דעתם לשלילה.

בכנסת השקיעו 3.8 מיליון שקלים בקמפיין הנרחב ששודר במשך כחודשיים וחצי עשרות פעמים לפני מהדורות החדשות בטלוויזיה, ונועד להציג לציבור את העשייה החיובית בכנסת. הסרטונים חשפו לציבור את מעורבותה של הכנסת באירועים היסטוריים שונים, בהם הסכם השילומים עם גרמניה, משפט אייכמן, מלחמת יום כיפור והשלכות רצח רבין. אף שהקמפיין ירד ב-2018, ניתן עדיין לצפות בו באינטרנט.

גורמי המקצוע בכנסת מחשיבים את המהלך כמוצלח, אף שהוביל גם לחשיפה של הדימוי העגום של הפרלמנט הישראלי בקרב הציבור: כ-50% מהנשאלים הבהירו שהם לא מעריכים את התנהלות הכנסת, בדרגות שונות. רק 2%-4% מהנשאלים בסקר טענו שהם "מאוד מעריכים" את התנהלותה של הכנסת ועוד 21%-24% טענו שהם "מעריכים" את התנהלותה.

לקריאת הדיווח של יהונתן ליס באתר "הארץ" :  https://www.haaretz.co.il/news/politi/1.8498456

לפרסום באנגלית: https://www.haaretz.com/israel-news/.premium-knesset-ads-on-israel-s-pullout-from-gaza-backfired-survey-shows-1.8500721

לעיון במסמכים שהתקבלו באתר "מידע לעם": https://t.co/i975yVyzL6?amp=1